Læringsmiljø

Dronninglund skole er i forbindelse med skolestarten i august 2017 været igennem en gennemgribende ny indretning af alle klasselokaler. Der er i forbindelse med indretning været lagt vægt på, at der skal være fleksibilitet og mulighed for variation for den enkelte elev. Et fleksibelt læringsmiljø i klasserne har til formål at skabe bedre trivsel og læring for eleverne. I alle klasselokaler er der en varieret vifte af muligheder for at sidde og arbejde. Børn lærer ikke ens og arbejder ikke ens. Med den nye indretning stilles derfor også andre krav til lærerne og eleverne i klasserummet. Med udgangspunkt i den enkelte elevs læring og dermed flere læringsrum i rummet, skal der arbejdes med at den enkelte elev får mulighed for at arbejde med de mål der er sat for dem.