Udskoling

Overbygningen i distrikt Dronninglund består af 7.-9. kl. og har hjemme på Dronninglund Skole, som får elever fra Asaa Skole, når de færdige med 6. kl.

For at overgangen fra Asaa Skole til Dronninglund Skole kommer til at gå så glat som muligt, laves der forskellige aktiviteter i løbet af skoleåret, hvor børnene fra de to skolers 6. kl. mødes for at lære hinanden bedre at kende, inden der i juni måned dannes nye klasser til 7. kl.

I skoleåret 20/21 er der tre klasser på hver af årgangene 7., 8. og 9. kl. Klassestørrelserne ligger mellem 20 og 26 elever på de tre årgange.

På 7. og 8. årg. tilbydes valgfagene håndværk og design, billedkunst, madkundskab og musik, og de afsluttes på 8. årg. med en eksamen.

På 9. årg. tilbydes forskellige former for valgfag, og det er bl.a. filmværksted, madkundskab, boldsport, værksted, strik og hækl, PULS og musik.

Der er fokus på et fleksibelt læringsmiljø både inden og uden for klasselokalerne, så der rum og plads til fordybelse og samarbejde.