Q-klasserne

Q-klasserne er et skoletilbud til elever med massive indlæringsvanskeligheder ofte kombineret med gennemgribende udviklingsforstyrrelser og andre diagnoser.

Skoledistriktet er Brønderslev Kommune, men der er også elever fra andre kommuner.

Distrikt Dronninglund har elever fra 0. til 10. klasse. Klasserne er primært funktionsopdelt, men der kan i den enkelte klasse gå elever på flere forskellige klassetrin. Der er ansat såvel lærere, pædagoger og pædagogmedhjælpere, og alle faggrupper har et tæt samarbejde omkring eleverne.

Q-klassernes elevtimetal følger timefordelingsplanen i Folkeskoleloven. Også fag og indhold følger Folkeskoleloven og de vejledninger der følger af loven. Der udarbejdes individuelle undervisningsplaner i Min Uddannelse, der beskriver undervisningen for den enkelte elev og muligheden for at inddrage fagene fra Folkeskolelovens fagrække i det omfang det giver mening for den enkelte elevs udvikling.

Der er tæt kontakt til forældrene gennem daglig kontaktbog, ligesom AULA bruges i skole/hjem samarbejdet.