Grundsyn og vision

Distrikt Dronninglunds grundsyn:

- Alle børn gør det bedste de kan!

Målet med børne og læringssynet er at bevare og styrke børnenes selvværd og skabe optimale betingelser for børnenes udvikling og læring. Helt grundlæggende så gør alle børnene det så godt de kan og har lyst til at lære.

• Vores elever kommer fra forskellige vilkår, der hver især medfører, at børnene har forskellige kompetencer, strategier og handlemuligheder med i skole.
  • Alle børn er forskellige og skal anerkendes for deres væren i livet og vi skal skabe et udgangspunkt og retning for det enkelte barn i et fællesskab af nuancer.
  • Vi forholder os til egen praksis og hjælper børnene med at få andre handlemuligheder og strategier.

Børne- og læringssynet skal derfor ses som et grundlag for de fokusområder vi har og den praksis og grundlæggende holdning vi har til god læring og udvikling.

billede

Distrikt Dronninglunds fælles vision:

I distrikt Dronninglund arbejder vi for - Forpligtende fællesskaber med plads til mangfoldighed. Det er her vi udvikles og tør vise hvem vi er, og hvad vi kan. En fælles udarbejdet af personale og ledelse i fællesskab.

For personale betyder det:

- At vi udvikler os i et fællesskab og tør være i det der er udfordrer os.

- At vi planlægger praksis og undervisning med udgangspunkt i den enkelte elevs behov.

- At vi har et ressourceorienteret og anerkendende sprog.

- At vi med vores faglighed sikrer et positivt og trygt læringsmiljø, hvor der er plads til at fejle og udvikle sig.

For elever betyder det:

- At alle børn udfordres fagligt, socialt og personligt i forhold til egne kompetencer.

- At alle børn støttes i at anerkende egne og andres styrker og svagheder.

-At børn tør være i det der er svært og tør begå fejl.

- At alle børn gensidigt hjælper og tager hånd om hinanden.

Hvis du har spørgsmål omkring trivsel eller har brug for hjælp til dit barn, så skal du hurtigst muligt tage kontakt til de enten de lærere og pædagoger der kender barnet eller ledelsen.

Har du brug for at klage vedr. mobning kan du kontakte skolens ledelse.